ترامپ صفحه دریافت کمک مالی به ارز دیجیتال راه اندازی کرد شهادت یک فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در کرانه باختری افراد مسلح در نیجریه ۴۰ نفر را کشتند پوتین: درگذشت رئیسی ضایعه بزرگی است وزیر خارجه صربستان: یاد و خاطره آیت‌الله رئیسی و امیرعبداللهیان در اذهان باقی خواهد ماند نتانیاهو: هدف اصلی اسرائیل، نابودی حماس است حمایت فرانسه، بلژیک و اسلوونی از درخواست صدور قرار بازداشت برای نتانیاهو تمجید وزیر خارجه الجزایر از نقش شهید رئیسی و امیرعبداللهیان در توسعه روابط تهران - الجزیره سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در مرکز غزه (یکم خرداد ۱۴۰۳) مراسم وداع با پیکر شهیدان خدمت در مصلی تهران برگزار شد + فیلم ساعت ۹ صبح چهارشنبه، زمان اقامه نماز رهبر معظم انقلاب بر پیکر‌های مطهر رئیس‌جمهور و شهدای خدمت (۲ خرداد ۱۴۰۳) پیام تسلیت رهبر انصارالله یمن به رهبر انقلاب درپی شهادت رئیس‌جمهور و همراهانش محل تدفين شهيدجمهور مشخص شد + عکس اعلام آمادگی نروژ برای بازداشت نتانیاهو اختلال در سخنرانی وزیر خارجه آمریکا توسط معترضان حامی فلسطین + فیلم (یکم خرداد ۱۴۰۳) آتش سوزی در نزدیکی پایگاه ارتش اسرائیل + فیلم (یکم خرداد ۱۴۰۳) تشییع پیکر شهید آیت الله رئیسی در حرم حضرت معصومه(س) بر روی دوش خادمان + فیلم حضور بی‌سابقه و میلیونی مردم قم در مراسم وداع و تشییع شهدای خدمت + فیلم مصر هر گونه هماهنگی با تل‌آویو در رفح را تکذیب کرد لاپید: کابینه نتانیاهو دچار جنون شده است
سرخط خبرها

مصر خطاب به تل آویو: نباید در رفح عملیات زمینی انجام شود

  • کد خبر: ۲۱۸۳۶۳
  • ۰۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۱
مصر خطاب به تل آویو: نباید در رفح عملیات زمینی انجام شود
وزیرخارجه مصر گفته است که هیچ عملیات نظامی نباید در رفح انجام گیرد.

به گزارش شهرآرانیوز، سامح شکری وزیر امور خارجه مصر پس از دیدار با همتای آمریکایی‌اش اعلام کرد که ما در مورد تحولات جاری در غزه گفتگو کردیم.

به گفته شکری، محور گفتگو‌ها اوضاع جاری در غزه، آتش‌بس، افزایش میزان کمک‌های ارسالی به غزه و آزادی اسرا بود.

وزیرخارجه مصر همچنین تاکید کرد: اسرائیل نباید هیچ عملیات نظامی در شهر رفح که جمعیت زیادی از آوارگان در آنجا حضور دارند، انجام دهد. جایی برای ادامه جنگ در غزه یا بدتر شدن اوضاع انسانی در این باریکه وجود ندارد. به دنبال رسیدن به راه حلی مبتنی بر راه حل دو کشور هستیم تا منطقه و ملت‌های منطقه به امنیت برسند.

سامح شکری در ادامه افزود: باید در اسرع وقت آتش‌بس در غزه حاصل شده و کمک‌های ارسالی به این منطقه افزایش یابد. قاطعانه مخالف کوچاندن فلسطینیان به خارج از اراضی خود هستیم و باید ساز و کار‌هایی برای تحقق این اهداف ایجاد کنیم.

شکری در ادامه با اشاره به آمریکا اظهار داشت: امیدواریم آمریکا نقشی مؤثر در پایان دادن به ۷ دهه نزاع در فلسطین داشته باشد. نظم جهانی به سبب استاندارد‌های دوگانه جهانیان در شیوه تعامل با نزاع بین طرفین فلسطینی و اسرائیلی و دیگر منازعات در معرض تهدید است.

درباره وضعیت انسانی در فلسطین، وزیر خارجه مصر هشدار داد که با وضعیت بی‌سابقه‌ای مواجه هستیم و اکثریت فلسطینیان در غزه و کرانه باختری نگران موضوع کوچاندن فلسطینیان یا نابودی قضیه فلسطین هستند؛ در این وضعیت جامعه بین‌الملل باید با حقوق فلسطینیان همانگونه تعامل کند که با حقوق دیگر طرف‌ها تعامل می‌کند.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->